Resultatet av det är att JAC T9 EV 4×4 kan ”skryta” med bland annat 88 kWh batteri, 33 mil WLTP uppmätt med 500 kilo last, 288 hästkrafter/511 newtonmeter, 2,3 ton släpvagnsvikt, 835 kilo nyttolast och fem säten.
Fordonets specifikationer gör den attraktiv för både kommersiellt och privat bruk. Den robusta ramkonstruktionen i kombination med spiralfjädrar och stötdämpare säkerställer en solid nyttolast och gör samtidigt resan till en bekväm upplevelse både med och utan last.
Fyrhjulsdriftssystemet har fem lägen – Auto, Eco, Sport, Offroad och Snow. Valet av körläge avgör kraftfördelningen där Offroad och Snow ger bästa rörlighet. Och att komma upp i 100 km/h tar 7,5 sekunder. JAC T9 EV 4×4 presenteras om ett komplett fordon oavsett om den ska användas på byggarbetsplatsen, som personalfordon eller som familjebil.
Introduktionspriset för en femsitsig JAC T9 EV 4×4 kommer att ligga på från 499 900 norska kronor och då ingår utrustningspaketet Nordic Edition värt 63 000 norska kronor. Är fem säten för mycket finns den även som en tvåsitsig skåpbil. Separata priser för detta kommer att meddelas längre fram.
JAC Motors grundades 1964 och tillverkar både personbilar och kommersiella fordon. JAC hör till en av världens största tillverkare av elfordon och säljer över en halv miljon fordon per år (både el- och fossildrivna fordon). Under årens lopp har företaget etablerat joint ventures med stora företag som Volkswagen och NIO.
Det är RSA som importerar JAC:s fordon till Norge tillsammans med sex andra bilmärken. RSA:s historia börjar 1936. RSA ser samarbetet med JAC som ytterligare ett steg in i bilindustrins framtid.