Foto: Airmee Foto: Airmee

Last mile-företaget utökar sin täckning med 100 nya städer

Nu förstärker last-mile aktören Airmee sin position på marknaden för e-handelsleveranser. Bolaget utökar sin geografiska täckning till nästan 100 nya städer och når ytterligare 1,5 miljoner människor, vilket innebär att 7 miljoner svenska konsumenter nu kan utnyttja Airmees tjänster. Expansionen innebär även att Airmees "samma dag"-leveranser utökas även till dessa städer för att hålla de kortaste ledtiderna på marknaden. Med den geografiska expansionen täcker bolaget 70 procent av Sveriges befolkning. Det skriver företaget i ett pressmeddelande.

Airmee har sedan sin start 2018 fokuserat på att erbjuda e-handlare leveranser till sina kunder och har på kort tid etablerat sig på den svenska marknaden för hemleveranser med kunder som till exempel Amazon, H&M, Apoteket, Apotea, Kronans Apotek, Meds, Bauhaus och Webhallen.

Arbetet bakom expansionen har varit gedigen och krävt att linehaul-sträckor och terminalsorteringar behövts optimerats både tidsmässigt och operativt för att säkerställa snabba ledtider till även mindre städer. Airmees tekniska plattform som orkestrerar hela bolagets verksamhet har även genomgått en kraftig uppgradering för att kunna tillgodogöra vidare automation och optimering.

Expansionen genomförs närmsta veckorna. I samband med den utökade täckningen inleder även Airmee ett arbete att uppgradera sina terminaler och införa automatisk sortering i flera av sina terminaler.

Airmee levererar idag fossilfritt i hela landet, varav nästan hälften av leveranserna utförs med el.

Om artikeln

Publicerad: 2023-04-20 12:25
Kategori: Nyheter
Taggar: Airmee Företagsnyheter